Test

1. Youtube, Facebook, Twitter, Periscope, Instagram gibi sosyal medya kanallarında 
yüksek takipçi sayılarına sahip kişilerin içerik yoluyla bir ürün ya da marka hakkında 
deneyimlerini takipçilerine aktarmasıdır.
¨¨¨

a. Influencer Marketing
b. Buzz Marketing
c. Email Marketing
d. Cause Marketing



2. Düşük arama oranına sahip bir sitenin, kendisini çok yüksek arama oranına sahip bir site ile bağdaştırarak üst sıralara taşıması mantığına dayanan SEO stratejisi:
a. Bölgesel SEO
b. Barnacle SEO
c. Ulusal SEO
d. Teknik SEO


3. Tıklama başına ücretlendirme anlamına gelen bu kısaltma, bir web sitesine
yerleştirilen reklamların kullanıcı tarafından her tıklandığında, reklam vereninin
yayıncıya ne kadar ücret ödeyeceğini belirten, internet reklamcılığı fiyatlandırma türüdür.
a. API
b. CTA
c. CPC
d. AIDA

4. Kaç kişinin sitenize geldiğini, kaç kişinin gittiğini, kaç dakika sitede kaldıklarını ve
buna benzer birçok veriye sahip olmak istiyorsanız belirtilen Google servislerinden
hangisini kullanırsınız?
a. Google Business
b. Google AdWords
c. Google+
d. Google Analytics

5. Eğer bir dijital pazarlama uzmanıysanız ve sosyal medyada reklam verme
planınız varsa ilk olarak neyi yapmanız gerekir?
a. Bütçeyi hesaplamak
b. İçerik üretmek
c. Reklam türünü belirlemek
d. Hedef Kitleyi belirlemek

6. “Tüketicinin beynine girebilmek şart.” diyen bir pazarlamacı, ne tür bir pazarlama 
tekniğinden bahsediyor olabilir?
a. Nöropazarlama
b. Mobil Pazarlama

c. Arama Motoru Pazarlaması
d. İçerik Pazarlama


7. Dönüşüm değerinin, yapılan maliyete oranıdır; yani basit olarak kaç lira koyup 
kaç lira elde ettiğinizdir.
a. Dönüşüm başı maliyet (CPA)
b. Yatırım Getirisi (ROI)
c. Dönüşüm oranı (CR-Conversion Rate)
d. Tıklama oranı (CTR)

8. Tüm pazarlamacıların yüzde kaçı aktif olarak sosyal medya pazarlama girişimlerini 
sürdürüyor?
a. %55
b. %61
c. %83
d. %92




1-A 2-B 3-C 4-D 5-D 6-A 7-B 8-C




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Matbaa Terimleri

Bir Şelale Suyu Nasıl Verimli Kullanır?

Reklamları Daha Çekici Kılmak İçin Yöntemler